| Alçada del campanar |
15.16 |
---|
Descripció |
Altitud: 239 metres.
Església aixecada el 1951. Consta d'una nau amb dos passadissos laterals i capçada per un absis semicircular. El frontis té un porxo amb cinc arcades de mig punt incorporat als baixos; a la seva part central, destacant del mur emblanquinat, hi té una franja de maó vist vermellós amb una rosassa a mitja alçada i, sobresortint per damunt de la cornisa angular, flanquejat per dos pinacles de bola, un pinyó amb fornícula i imatge de la patrona. Els seus murs del frontis i els laterals estan arrebossats i pintats de blanc; es troba rodejada de jardinets.
Arquitecte: Joan Baca Reixac, terrassenc.
Campanar coetani del temple. Té planta quadrada (3'25 x 3'25 m) i està coronat per una cornisa i una teulada piramidal. La cel·la queda oberta amb finestrals d'arc de mig punt amb un petit balcó de baranes metàl·liques davant de cadascun d'ells; n'hi ha dos al nord i un a cadascun dels altres tres costats. Els seus murs, com en la resta del temple, estan arrebossats i pintats de blanc.
Situació: damunt l'ala esquerra del temple fent angle al nord-est de la façana principal orientada a llevant.
Alçada: 15’16 metres.
Esveltesa: 4,6 |
---|
Protecció |
Sense protecció |
---|
AutorDALMAU i ARGEMIR, Delfí [Campanars Parroquials de Torre de Catalunya] (00-08-2000) VERDAGUER I CABALLÉ, Joaquim [Inventari de les campanes Terrassenques (1)] (02-09-2017) |
|