Puríssima Concepció; La Puríssima (11) - Arxiprestal Parròquia de l'Assumpció de Santa Maria - Campanar de la Vila ONTINYENT (COMUNITAT VALENCIANA)

Puríssima Concepció; La Puríssima (11) - Arxiprestal Parròquia de l'Assumpció de Santa Maria - Campanar de la Vila - ONTINYENT (COMUNITAT VALENCIANA)

Autors de la documentació

  • MARTÍN NOGUERA, Francesc Xavier (29-12-2000)
  • LLOP i BAYO, Francesc (04-10-2004)
  • LLOP i BAYO, Francesc (13-05-2009)
  • Colla de Campaners d´Ontinyent (01-09-2009)
  • MONTELL TORMO, Isaac (06-12-2014)
(Referència 4159)
LocalitzacióSala de Campanes
Diàmetre (en cm)110
Altura del bronze100
Vora12
Pes aproximat (en quilos)771
FonedorRIVERA, CAMPANAS
Any fosa2000
Terç (T)(2 cordons) / HUI, DEL CEL, NOVA HA APLEGAT, QUE ONTINYENT, AMB DEVOCIÓ, FESTEJA LA CONCEPCIÓ DE MARIA, SENSE PECAT / (2 cordons) / (senefa vegetal)
Mig (M)(00) (creu)
(03) (escut d´Ontinyent)
(05) (marca de fàbrica) RIVERA / ME FECIT / MONTEHERMOSO (CÁCERES) / ESPAÑA
(06) (relleu Puríssima) / PURÍSSIMA CONCEPCIÓ / PARRÒQUIA DE L´ASSUMPCIÓ / DE Ntra. Sra. SANTA MARIA / ONTINYENT
(08) (logotip de l´any jubilar) / FOSA EL 1941 REFOSA EL 2000 / ANY DEL GRAN JUBILEU
(09) (anagrama de Maria)
Mig peu (MP)CANTEM GERMANS, CANTEM. A MARIA, NOSTRA MARE, SENSE TREVA FESTEGEM, DEMANEM-LI SEMPRE EMPAR PER A ESTE POBLE D´ONTINYENT
Peu(2 cordons) / CANTEM GERMANS, CANTEM. A MARIA, NOSTRA MARE, SENSE TREVA FESTEGEM, DEMANEM-LI SEMPRE EMPAR PER A ESTE POBLE D´ONTINYEN / (3 cordons)
Tocs actuals de campanesEs l’onzena campana en iniciar i finalitzar els vols (excepte Pentecosta). Es una de les campanes més utilitzades de la torre al estar dedicada a la Patrona. Realitza quasi diari el toc a rogativa de malalts i també altres com la de tronada o dolors de part. Volteja a la celebració del mes de Maria, en maig. Protagonitza les festes de la Puríssima anunciant la novena i actua com a campana major cada 8 de desembre. Participa junt la resta del conjunt als repics de Festa Major.
TrujaTruja de fusta i pedra.
Mecanismes de toc(03) Ballesta (09) Motor vol impulsos i electromall
IntervencionsL´empresa instaladora va ser ELECTRO-RECAMP S.L.
ValoracióCampana interessant. Pot refondre's després de documentar-la.
Instal·lacióLa instal•lació és original cal conservar-la per protegir la sonoritat i altres valors culturals. Qualsevol mecanització haurà de conservar aquestes qualitats, reproduir els tocs tradicionals i permet
NotesCampana que substitueix a una anterior fosa el 1941 degut al seu trencament el 1999.
Editor de la fitxaMONTELL TORMO, Isaac
Actualització23-07-2015
12 Fotos
  • Fitxa reduïda (PDF)