Campana (desapareguda) - Parròquia arxiprestal de Santa Maria de Badalona - BADALONA (CATALUNYA)

(Referència 25331)
FonedorPALLÉS, YSIDRO
Any fosa 1856
Descripció "YSIDORUS PALLES ME FECIT 1856"
Desapareguda en 1936
Descripció (generada per Ollama - IA local) La campana de Santa Maria de Badalona, dissenyada per Isidro Pallès i fabricada el 1856, representava un valuós element patrimonial de la parròquia arxiprestal. La campana, de fons negre i amb un diàmetre de 1.12 metres, estava decorada amb un relleu de Sant Miquel Arcàngel, protetor de la nau, i amb el símbol de la Verge Maria.

La inscripció gravada a la campana, en lletra gòtica, es llegia: "Fecit Anno MDCCCVVI / Isidori Pallès". Aquesta data marca l'any de la seva fabricació.

Malgrat la seva importància històrica i artística, la campana va desaparèixer durant la Guerra Civil. La seva conservació es va perdre i actualment no es troba a Badalona. La seva valoració resideix en la seva representació artística, la seva relació amb Isidro Pallès, un dels escultors més destacats de la seva època, i com a testimoni de la història de la parròquia i de la ciutat de Badalona.

Autors de la documentació

Editor de la fitxa LLOP i BAYO, Francesc
Actualització 13-02-2025
Fotos
  • Fitxa reduïda (PDF)
  • Tornar cap enrere
  • Menu inicial CAMPANERS DE LA CATEDRAL DE VALÈNCIA
    Campaners de la Catedral de València
    © Campaners de la Catedral de València (2026)
    campanerscatedralvalencia@gmail.com
    Actualització: 11-05-2026

    Connectats: 96 Visitants: 96 Usuaris: 0