
| | Localització |
Espadanya parroquial |
|---|
| Diàmetre (en cm) |
80 |
|---|
| Pes aproximat (en quilos) |
296 |
|---|
| Fonedor | MANCLÚS, SALVADOR |
|---|
| Any fosa |
1975 |
|---|
| Terç (T) |
(No es pot accedir al terrat de la parròquia de tota manera la campana està molt alta. Campana típica de Manclús amb decoració i epigrafia d´aquest fonedor. S´entreveu alguna cosa de l´epigrafia) H ... BERNARDO... (Baix els noms dels padrins) |
|---|
| Truja |
ferro Manclús vella |
|---|
| Estat actual |
El martell de repicar funciona malament, la parròquia vol canviar el sistema |
|---|
| Mecanismes de toc |
Martell de repicar interior; campana fixa |
|---|
| Descripció (generada per Ollama - IA local) |
La campana “Bernardo”, ubicada a la fosa de MANCLÚS, SALVADOR, en la parròquia de Resurrecció del Senyor (ALACANT), és un exemplar representatiu de la producció del forner Salvador Manclús. Fabricada el 1975, aquesta campana presenta les característiques típiques de la seva obra, amb una decoració i epigrafia pròpies.
L'inscripció principal visible és “H… BERNARDO… (Baix els noms dels padrins)”. Es pot discernir part de l'epigrafia, que inclou noms de padrins, tot i que la dificultat d'accés al terrat de la parròquia i l'estat de conservació de la campana (martell de repicar defectuós) dificulten una lectura completa.
La parròquia de Resurrecció del Senyor actualment planteja la substitució del sistema actual i la re-valoració de la campana “Bernardo”, considerant-la un element patrimonial de valor. La seva conservació presenta reptes, especialment pel que fa al funcionament del martell de repicar.
|
|---|
Autors de la documentació- MARTÍN NOGUERA, Francesc Xavier (03-09-1995)
| | Editor de la fitxa |
LLOP i BAYO, Francesc |
|---|
| Actualització |
27-02-2021 |
|---|
| 1 Fotos |
|---|
|