Localización |
Terraza |
---|
Diámetro (en cm) |
103 |
---|
Altura do bronce |
78 |
---|
Bordo |
10 |
---|
Peso aproximado (en quilogramos) |
633 |
---|
Fundidor | MURUA, VIUDA DE |
---|
Ano de fundición |
1954 |
---|
Descricion |
Todas as campás do carillón teñen a mesma inscrición. No ombreiro unha pequena cruz e debaixo pon "AÑO MARIANO 1954".
No medio está a marca de fábrica en monotipo "VIUDA DE MURUA / VITORIA"
Non hai outra decoración aparte dos cordóns do terzo, o medio pé e o pé.
Con todo cada unha das campás ten grafitos no interior que indican a súa nota absoluta e unha numeración, que non segue o tamaño. |
---|
Hombreiro (H) |
(06) (cruz) |
---|
Terzo (T) |
(2 cordóns) /
(06) "AÑO MARIANO 1954" /
(2 cordóns) |
---|
Medio (M) |
(00) (Marca de fábrica monotipo) "VIUDA DE MURUA / VITORIA" |
---|
Medio pé (MP) |
(2 cordóns) /
(2 cordóns) |
---|
Pé |
(3 cordóns) |
---|
Prima |
Fa# 4 -14 |
---|
Hum |
Fa# 3 -14 |
---|
Terceira |
La 4 +19 |
---|
Quinta |
Reb 5 +17 |
---|
Oitava |
Fa# 5 +31 |
---|
Toques tradicionais de campás |
Melodía automática das horas do reloxo |
---|
Toques actuais de campás |
Non toca |
---|
Cepo |
Eixo vertical |
---|
Estado actual |
2 mazos exteriores, desconectados.
No interior están os grafitos de man diferente "SOL" / "6" |
---|
Mecanismos de toque |
2 mazos exteriores por gravidade |
---|
Propostas |
O carillón está nun estado de abandono que impide a recuperación das transmisións e do mecanismo. Ata, a instalación orixinal soamente permitía tocar unha melodía simple, sen aproveitar todas as posibilidades do mecanismo (unha maza para a campá maior, dúas para as demais excepto tres para a central, a máis utilizada). Sería razoable colgar as campás dunha nova estrutura, con vigas de madeira horizontais (aínda que os soportes fosen metálicos) e dotalas de electromazos situados preferentemente no interior. Estes mecanismos non soamente dan, polo menos neste caso, unha resposta máis rápida, senón que permiten modificar as melodías de xeito moito máis operativo e eficaz. As campás deberían "verse" desde a rúa para poder "oírse". Non é improbable que algunha delas debese afinarse para mellorar o seu sonoridad. Isto supón o desmonte, tras a documentación, do triplo conxunto de transmisións (na bóveda da sala do reloxo, no chan da sala de campás e no chan da terraza). Este desmonte creará unha maior amplitude na sala de campás e un espazo suficiente para recolocar o carillón na terraza. |
---|
Protección |
Protección xenérica ao atoparse nun BIC declarado. |
---|
Valoración |
Campá interesante. Pode refundirse en caso de rotura tras a sua documentación. |
---|
Instalación |
A instalación é orixinal e debe ser conservada para protexer a sonoridad e outros valores culturais. Calquera mecanización deberá conservar estas calidades, reproducir os toques tradicionais e permitir os toques manuais. |
---|
Autors da documentación- ÁLVARO MUÑOZ, Mari Carmen; LLOP i BAYO, Francesc (06-09-2006)
|
Editor da ficha |
ÁLVARO MUÑOZ, Mari Carmen; LLOP i BAYO, Francesc |
---|
Actualización |
24-10-2016 |
---|
| 9 Fotos |
---|