Parròquia de Sant Lliser d'Arcalís - SORIGUERA CATALUNYA

Campanes actuals

Campana

(Referència 12783)
FonedorBOER, JOAN
Any fosa 1550ca
Descripció (generada per Ollama - IA local) La campana de Sant Lliser, situada a la parròquia del mateix nom a Arcalís (SORIGUERA), és un valuós exemplar de l'art fundiciari català del segle XVI. Fosa per Joan Boer al voltant de 1550, la campana destaca per la seva mida i la qualitat de la fosa. L'inscripció, gravada a la superfície, llegeix: “/SANCTUS LLISER / ORA / 1550”.

La conservació, tot i les condicions climàtiques i el temps, ha estat relativament bona, amb una patina que evidencia la seva antiguitat. No obstant això, presenta signes d'erosió i desgast, com és habitual en campanes antigues.

La campana és considerada un element clau del patrimoni històric i cultural de la parròquia i de la comarca de SORIGUERA. La seva importància resideix no només en la seva bellesa artística, sinó també en el seu valor documental i funcional com a instrument de comunicació i seguretat per a la població local. La seva valoració es basa en la seva raritat, la seva qualitat artística i el seu significat històric i religiós.

Autors de la documentació

Editor de la fitxa LLOP i BAYO, Francesc
Actualització 01-06-2021
Fotos
  • Fitxa reduïda (PDF)
  • Tornar cap enrere
  • Menu inicial CAMPANERS DE LA CATEDRAL DE VALÈNCIA
    Campaners de la Catedral de València
    © Campaners de la Catedral de València (2026)
    campanerscatedralvalencia@gmail.com
    Actualització: 09-05-2026

    Connectats: 138 Visitants: 138 Usuaris: 0