Inventari de campanes
Parròquia de Sant Antoni Abat - CERDÀ (COMUNITAT VALENCIANA)
Referència 1049



Data de construcció Segle XIX
Descripció Estètica espadanya sobre el front de la façana, de doble va, rematat en boles. Perdut el coronament, substituït per creu.
Protecció El temple té la condició de Bé de Rellevància Local segons la Disposició Addicional Quinta de la Llei 5/2007, de 9 de febrer, de la Generalitat, de modificació de la Llei 4/1998, d'11 de juny, del Patrimoni Cultural Valencià (DOCV Núm. 5.449 / 13.02.2007). En conseqüència les intervencions en les campanes han de ser comunicades a la Direcció General de Cultura adjuntant el projecte prèviament a l'inici dels treballs.
Graffitti En la sala del rellotge es conserva mig ocultat per la pintura del mur un grafit en carbonet, que podria ser medieval. Hi ha també diverses col·leccions de "comptes" o marques de comptabilitat.
En la façana exterior s'ha posat un cartell, de ferro retallat, on posa "LA REHABILITACIÓ DE LA FAÇANA DEL / RELLOTGE REALITZADA PER L'EXCMA. / DIPUTACIÓ PROVINCIAL DE VALENCIA / VA SER INAUGURADA PER L'ILLUSTRÍSIM / SR. EN ALFONSO RUS I TEROS, SENT / ALCADE EN JOSE RAFAEL SERRA I REVERT. / Cerdà, gener de 2.009"
Bibliografia (Es pot ordenar per qualsevol dels camps)
| Autor | Títol | Data | |
|---|---|---|---|
| MONTOLIO TORÁN, David; RONDA NÚÑEZ, Domingo | Estat i inventari de campanes de la comarca de la Costera | 2001 | |
| AVAN | El Gremi de Campaners difunde por primera vez en internet sonidos de campanas y relojes de 150 iglesias valencianas | 2002 | |
| EFE | El Gremi Campaners difunde sonido campanas valencianas en Internet | 2003 | |
| AVAN | Técnicos restauran el reloj del siglo XVIII de la parroquia de Cerdà cuyo mecanismo será visible desde el exterior | 2008 | |
| GENERALITAT VALENCIANA | Subvencions de campanes 2008 | 2008 |
Fitxes de les campanes
Editor de la fitxa LLOP i BAYO, Francesc
Actualització 26-03-2024
Campanes desaparegudes
| Localització | Campana | Fonedor | Any fosa | Diàmetre (en cm) | Pes |
|---|---|---|---|---|---|
| Josep Ramon | ROSES ATZENETA | 1957 | 75.00 | <b>246</b> |
Campanes actuals
| Localització | Campana | Fonedor | Any fosa | Diàmetre (en cm) | Pes |
|---|---|---|---|---|---|
| Espadanya | Campana (0) | ROSES, HERMANOS | 1920ca | 40.00 | 37 |
| espadanya | Sant Roc (1) | 1859 | 64.00 | 152 | |
| espadanya | José Ramón (2) | BARBERÍ | 1995 | 73.00 | 225 |
Rellotges
Rellotge mecànic (1)

Existent Parat
Data de construcció 1750ca
Descripció El rellotge és de gran interés, i cal incloure'l en l'Inventari General de Béns Mobles de la Generalitat Valenciana.
Per a la millor conservació hauria de quedar, després de la restauració, en el lloc original.
Es troba en procés de restauració, amb una subvenció de la Generalitat Valenciana (2008). Els treballs de neteja i de possible posta en funcionament són realitzats per ELECTRORECAMP S. L.
Autors de la documentació
- MONTOLÍO TORÁN, David; RONDA NÚÑEZ, Domingo (10-06-2000)
- LLOP i BAYO, Francesc (18-11-2008)
Editor de la fitxa LLOP i BAYO, Francesc
Actualització 18-11-2008
Inventari general de rellotges
Ordinadors
Ordinador (1)

Existent En marxa
Autor RELOJERÍA ELECTRONICA VICENTE TOMÁS
Empresa de manteniment ELECTRO RECAMP S. L.
Data de construcció 2000ca
Descripció Ordinador VT-42 CJC que gestiona el rellotge i els tocs automàtis de les campanes.
Editor de la fitxa MONTELL TORMO, Isaac
Actualització 13-08-2015
Inventari general d'ordinadors
- Fitxa reduïda (PDF)
- CERDÀ: Campanes, campaners i tocs
- Francesc LLOP i BAYO; Francesc Xavier MARTÍN NOGUERA Metodologia dels inventaris de campanes (1998)