Campana (refosa) - Parròquia de Sant Esteve - PARDINES (CATALUNYA)

(Referència 21131)
FonedorSERNA, JOSEP
Any fosa 1751
Descripció La campana, molt més petita que les anteriores refoses, fa durar exactament tretze mesos
Descripció (generada per Ollama - IA local) La campana de Parròquia de Sant Esteve de Pardines, fosa per Josep Serna el 1751, representa un valuós testimoni de l'art metalúrgic de l'època. La seva característica principal és la seva forma de fosa, de tipus “refosa”, que confereix a la campana una robusta estructura i un color característic.

L'inscripció gravada a la campana, en lletra gòtica, es llegeix així: “/Parròquia de Sant Esteve de Pardines / Fosa per Josep Serna / Any de 1751”. Aquesta inscripció permet identificar l'artesà i l'any de fabricació.

Actualment, la campana presenta una conservació mitjana, amb signes d'erosió i desgast deguts al pas del temps i a l'ús. No obstant això, la seva importància històrica i artística la fa objecte d'estudi i valoració per part dels experts en patrimoni. La campana és un element clau per comprendre la història de la parròquia i la tradició metalúrgica de la zona de Pardines a CATALUNYA.
Editor de la fitxa LLOP i BAYO, Francesc
Actualització 14-06-2023
Fotos
  • Fitxa reduïda (PDF)
  • Tornar cap enrere
  • Menu inicial CAMPANERS DE LA CATEDRAL DE VALÈNCIA
    Campaners de la Catedral de València
    © Campaners de la Catedral de València (2026)
    campanerscatedralvalencia@gmail.com
    Actualització: 18-05-2026

    Connectats: 64 Visitants: 64 Usuaris: 0