
Localització Museu Parroquial
Diàmetre (en cm) 30
Pes aproximat (en quilos) 16
Fonedor ROSES, HIJOS DE L. (ALBAIDA)
Any fosa 1920ca
Descripció Les lletres amb les quals es va composar la inscripció són molt fines i sols s'entreveuen algunes lletres, no obstant això sembla que indica l'advocació a la qual està dedicada i algunes xifres de l'any de fosa: "LORENZO I 9 2".
Terç (T) (2 cordons)
(cordó)
Mig (M) (00) (Creu)
(06) "LORENZO I 9 2"
Mig peu (MP) (2 cordons)
Peu (2 cordons)
Tocs tradicionals de campanes Volteig manual per mitjà d'un cable o corda i el cigonyal.
Truja Truja de ferro
Estat actual Està guardada al museu parroquial. Té una truja de ferro de la foneria de Salvador Manclús i està dotada amb cigonyal.
Mecanismes de toc (03) cigonyal
Intervencions La fosa de la campana cal situar-la a la dècada dels anys 20 del segle passat, possiblement obra de la foneria Hijos de L. Roses d'Albaida. La truja de ferro es va fabricar a la foneria de Salvador Manclús entorn de la dècada dels 60 o 70 del mateix segle.
Protecció Protecció genèrica al trobar-se en un immoble protegit (Bé de Rellevància Local). En conseqüència les intervencions en les campanes han de ser comunicades a la Direcció General del Patrimoni Cultural Valencià adjuntant el projecte prèviament a l'inici dels treballs.
Valoració Campana interessant. Pot refondre's en cas de trencament després de documentar-la.
Instal·lació La instalación ha sido sustituida y debe ser reconstruida para restaurar los valores sonoros y culturales del instrumento, así como los toques tradicionales.
Notes El diàmetre és aproximat.
Editor de la fitxa ALEPUZ CHELET, Joan
Actualització 29-03-2020
Editor ALEPUZ CHELET, Joan
Fecha actualización 29-03-2020