Sagrado Corazón (3) - Centre Arrupe - antic Col·legi Jesuïtes - VALÈNCIA (COMUNITAT VALENCIANA)

(Referència 1614)

Localització Espadanya
Diàmetre (en cm) 60
Pes aproximat (en quilos) 125
FonedorROSES VIDAL, MANUEL (VALÈNCIA)
Any fosa 1943
Terç (T) (2 cordons)
SAGRADO CORAZÓN DE JESÚS ME LLAMAN
(3 cordons)
SOY DEL COLEGIO DE SAN JOSÉ
Mig (M) (00) creu
(03) Sagrat Cor de Jesús
(06) FUERON MIS PADRINOS
D. JUAN ANTONIO GÓMEZ TRÉNOR Y
Dª ELVIRA TRÉNOR DE GÓMEZ
CONDES DE TRÉNOR
(09) marca de fàbrica
(4 cordons)
Mig peu (MP) CUANDO ME VOLTEEN QUIERO CANTAR LOS TESOROS
DE GRACIAS ENCERRADOS EN EL SAGRADO CORAZÓN DE JESÚS
(06) (incís) VALENCIA 1943
Peu (3 cordons)
Tocs tradicionals de campanes repic i vol manual
Truja fusta original
Propostes La campana hauria de ser restaurada, per recuperar el seu toc, a poder ser de forma manual. La truja hauria de ser conservada, restaurant la fusta, substituint, si cal, les parts més danyades per altres d'igual forma, perfil i tamany.
Una neteja superficial seria suficient per recuperar la potència sonora de l'instrument.
El batall ha de nugar-se correctament, incorporant un cable de seguretat que passe pel peçonet i l'ansa batallera, per evitar la caiguda del mateix en cas de trencament de la corda o del mateix batall.
Valoració Campana interessant. Pot refondre´s en cas de trencament després de documentar-la.
Instal·lació La instal·lació és original i cal conservar-la per protegir la sonoritat i altres valors culturals. Qualsevol mecanització haurà de conservar aquestes qualitats, reproduir els tocs tradicionals i permet
Notes Mesures aproximades
Descripció (generada per Ollama - IA local) La campana “Sagrado Corazón de Jesús”, ubicada al Centre Arrupe – antic Col·legi Jesuïtes de València, és un element patrimonial d’interès. La campana, fabricada per una fàbrica desconeguda, data de l’any 1943 i va ser donada al Col·legi de Sant José.

Les inscripcions que la componen són les següents:

* “SAGRADO CORAZÓN DE JESÚS ME LLAMAN”
* “SOY DEL COLEGIO DE SAN JOSÉ”
* “FUERON MIS PADRINOS D. JUAN ANTONIO GÓMEZ TRÉNOR Y Dª ELVIRA TRÉNOR DE GÓMEZ CONDES DE TRÉNOR”
* “CUANDO ME VOLTEEN QUIERO CANTAR LOS TESOROS DE GRACIAS ENCERRADOS EN EL SAGRADO CORAZÓN DE JESÚS”
* “VALENCIA 1943, la conservació i la valoració Campana interessant. Pot refondre´s en cas de trencament després de documentar-la.”

Aquesta campana representa un testimoni de la vida religiosa i cultural de la COMUNITAT VALENCIANA durant la postguerra. La seva conservació i valoració són fonamentals per a la preservació de la memòria històrica local. La previsió de documentació i possible reproducció en cas de trencament evidencia la importància d’aquest objecte com a element clau del patrimoni de l’església i del col·legi.

Autors de la documentació

  • ANÒNIM (23-10-2000)
  • MARTÍNEZ ROIG, Eliseo (11-02-2021)
Editor de la fitxa LLOP i BAYO, Francesc
Actualització 16-09-2022
28 Fotos
  • Fitxa reduïda (PDF)
  • Tornar cap enrere
  • Menu inicial CAMPANERS DE LA CATEDRAL DE VALÈNCIA
    Campaners de la Catedral de València
    © Campaners de la Catedral de València (2026)
    campanerscatedralvalencia@gmail.com
    Actualització: 15-05-2026

    Connectats: 93 Visitants: 93 Usuaris: 0