
 | | Localització |
Sala de campanes |
|---|
| Diàmetre (en cm) |
130 |
|---|
| Pes aproximat (en quilos) |
1272 |
|---|
| Any fosa |
1818 |
|---|
| Espatlla (H) |
(Garlanda vegetal) |
|---|
| Terç (T) |
(Cordó) /
(garlanda fina) /
(cordó) /
(00) (Mare de Déu gloriosa)
(03) (Monograma de Maria voltat per dos àngels volant)
(06) (Crucifix - li falta el braç dret "INRI") |
|---|
| Mig (M) |
(Triple garlanda, la central més ampla) /
(06) " (Crismó "XP") / "SERVATORIS HONORI ET GLORIÆ / ET PATRIÆ INCOLVMITATI RESTITVTA / COMITE • FRANCISCO • ALEXANDRO • DEL • TESTA / DE • TINIOSO • DE • GAMBACVRTIS • ÆDITVO / ANNO • D • CIƆ • IƆ • CCC • XVIII • / SANTIO • GVALANDIO • PRATENSI / ÆRI • FLANDO • FERIVNDO" |
|---|
| Mig peu (MP) |
(00) (cartel·la) "O P A"
(03) (escut) /
(garlanda de caps de querubins alternant amb palmetes) /
(garlanda fina) |
|---|
| Peu |
(Greca amb creus gamades alternades amb quadrats) |
|---|
| Prima |
Do#3 |
|---|
| Truja |
Fusta |
|---|
| Mecanismes de toc |
Electromall intern, batall |
|---|
| Notes |
Mesures aproximades |
|---|
| Descripció (generada per Ollama - IA local) |
La campana Crocifisso, ubicada a la Cattedral de Santa Maria Assunta de Pisa, data de l’any 1818 i representa un valuós exemplar de l’art fundir de l’època. La campana, dedicada a la Verge Gloriosa, presenta una iconografia centralitzada en la representació del Crocifix, que lamentablement ha perdut el braç dret (“INRI”).
L’inscripció gravada en la campana revela la dedicatòria i les signatures dels fundadors: Francisco Alexandre del Testa i Gambacurta, comte, i Santio Gvalandia Pratensi. També s’hi inclouen els forjadors, Æri Flando Ferivndo. La inscripció expressa l’esperança de restaurar la virtut i la protecció de la pàtria, i es refereix a la dedicació a la glòria de Maria.
La campana està adornada amb una garlanda de caps de querubins alternant amb palmetes, i un monograma de Maria envoltat de dos àngels volant. A més, s’hi inclou un cartell·la amb les lletres “O P A” i un escut familiar. La seva conservació i valoració es consideren d’importància per la seva representació artística i el seu valor històric i cultural, especialment en el context de la Toscana.
|
|---|
| Editor de la fitxa |
LLOP i BAYO, Francesc |
|---|
| Actualització |
17-08-2012 |
|---|
| 18 Fotos |
|---|
|