Localización |
Torre norte |
---|
Diámetro (en cm) |
95 |
---|
Altura do bronce |
80 |
---|
Bordo |
9 |
---|
Peso aproximado (en quilogramos) |
496 |
---|
Fundidor | RUCABADO, JOSÉ |
---|
Ano de fundición |
1807 |
---|
Descricion |
Na parte superior a campá leva a usual inscrición das campás galegas " #IHS# MARIA Y JOSEF# #AÑO# #DE# #I8O7# ". IHS é ao anagrama de Jesús en grego.
Na parte de fóra, no medio, hai unha cruz con pedestal. Na parte interior hai unha custodia.
No medio pé di " #LA UOZ# DEL # ANGEL # ALTO # SUENA # AUEMARIA # GRACIA # PLENA # " que se escribe habitualmente SOY LA VOZ DEL ANGEL QUE EN ALTO SUENA AVE MARIA GRACIA PLENA ou mellor aínda en latín AVE MARIA GRATIA PLENA.
"AVE MARIA GRATIA PLENA DOMINUS TECUM" é unha variante do saúdo angélico a María en Lc 1:28, onde escriben "AVE, GRATIA PLENA, DOMINUS TECUM" que pode traducirse como CHE SAÚDO, CHEA DE GRAZA, O SEÑOR ESTÁ CONTIGO" A inclusión do nome de María, que no relato evangélico figura no versículo anterior, é habitual nestes textos. Tamén é relativamente normal a confusión de GRACIA por GRATIA, nun momento en que as linguas vulgares comezan a ter máis uso que o latín.
No pé está o nome do fundidor, mal documentado. Parece que di "DON JOSEF DE RVCABADO ME FECIT" aínda que as dúas últimas palabras son moi dubidosas e deben verificarse. |
---|
Terzo (T) |
(2 cordóns) /
" #IHS# MARIA Y JOSEF# #AÑO# #DE# #I8O7# " /
(2 cordóns) |
---|
Medio (M) |
(00) (cruz con pedestal)
(06) (custodia) |
---|
Medio pé (MP) |
(2 cordóns) /
" #LA UOZ# DEL # ANGEL # ALTO # SUENA # AUEMARIA # GRACIA # PLENA # " /
(2 cordóns) |
---|
Pé |
(11) "DON JOSEF DE RVCABADO ME FECIT" (As dúas últimas palabras mal documentadas e xa que logo dubidosas) |
---|
Prima |
La 4 -19 |
---|
Hum |
Sol 3 +08 |
---|
Terceira |
Do 5 +18 |
---|
Quinta |
Fa# 5 -35 |
---|
Oitava |
Sol 5 +25 |
---|
Toques tradicionais de campás |
Repiques circulares (virando o badalo dentro de todo o perímetro da campá) |
---|
Toques actuais de campás |
Repique manual e con electromazo. A localización do electromazo no interior da campá limita en gran parte os toques manuais. |
---|
Cepo |
Madeira novo |
---|
Estado actual |
Badalo demasiado curto, pega demasiado alto
Electromazo pega baixo. Electromazo golpea por dentro e dificulta o toque manual.
Soporte auxiliar de ferro para o eixo esquerdo. |
---|
Mecanismos de toque |
(09) Electromazo - Badalo |
---|
|
O cepo de madeira histórico foi substituído por un novo, de igual forma para todas as campás. O traballo foi realizado por CARESA en 2000. |
---|
Actuacións urxentes |
O electromazo e o badalo deben ser regulados para non pór en perigo a campá. |
---|
Propostas |
Debe substituírse o electromazo por un mecanismo, de gran velocidade de resposta, que tirase do badalo, mediante cable, e un gancho que puidese quitarse para repicar manualmente de xeito circular. O mecanismo pode ser hidráulico, como os utilizados na Catedral de València. O mecanismo estará utilizado no muro lateral, e tirará dun cable que pase pola polea correspondente. A solución, aparte de ser máis rápida e permitir o toque manual, é moito mais limpa visualmente.
Igualmente debe dotarse ao badalo dunha fixación articulada que permita o repique circular sen límites. Os badalos deberán estar protexidos contra a oxidación. |
---|
Protección |
Protección xenérica ao atoparse nun BIC declarado. No entanto debería incoarse expediente para incluír a campá e a instalación orixinal no Inventario Xeral de Bens Mobles, debido ao interese do conxunto. |
---|
Valoración |
En caso de rotura só pode ser soldada. Pode ser substituída por outra campá de distinta afinación. |
---|
Instalación |
A instalación é orixinal e é preciso conservala para protexer a sonoridad e outros valores culturais. Calquera mecanización deberá conservar estas calidades, reproducir os toques tradicionais e permitir os toques manuais. |
---|
Autors da documentación |
Editor da ficha |
ÁLVARO MUÑOZ, Mari Carmen; LLOP i BAYO, Francesc |
---|
Actualización |
27-10-2016 |
---|
| 45 Fotos |
---|