| Localización |
Campanil traseiro |
---|
Ano de fundición |
1450ca |
---|
Descricion |
A campá, moi desgastada, máis por mala fundición que polo paso do tempo, leva, de forma incompleta, a coñecida e antiga oración de Santa Águeda " + mentem sant an" / " + spant om lim ono re de o" que debían escribir " + mentem sanctam spontaneam honorem deo et patriae liberationem".
A expresión atópase nas campás máis antigas empregadas dende o século XIII ata principios do XVI, e ten un significado escuro. Pódese traducir como DE XEITO PIADOSO, E VOLUNTARIAMENTE, SOO EN HONRA DE DEUS E PARA LIBERAR O MEU PAÍS. Cóntase que durante o enterro de Santa Águeda apareceu un mozo descoñecido, vestido con roupa de seda, que deixou xunto ao sepulcro unha placa de mármore con esta inscrición, que se amosa xunto ao busto da santa, na catedral de Catania. Segundo os relatos, o volcán Etna entrou en erupción un ano despois da morte da Santa en 250 e os habitantes de Catania pediron a súa intervención, logrando deter a lava ás portas da cidade. Desde entón é a patroa de Catania e de toda Sicilia e os arredores do volcán e é invocada para evitar incendios, raios e danos volcánicos. Esta protección podería xustificar a “liberación da patria”, que algúns quixeron interpretar, sen ningún motivo, como unha campá asociada aos levantamentos contra as invasións. Úsase como antífona na segunda véspera de Santa Águeda. VORÁGINE, na Lenda Dourada, dálle unha tradución máis poética, referíndose ao santo: “Alma santa, xenerosa, honra de Deus e libertadora da súa patria”. Unha posible xustificación da popularidade do texto debería, precisamente, á consideración de Santa Águeda, en moitos lugares, como protectora contra as tormentas, volcáns e outros fenómenos meteorolóxicos devastadores. Este papel de protección noutros lugares débese a San Miguel Arcángel ou Santa Bárbara, aínda que este parece ser un protector posterior. En consecuencia, a campá, dedicada a Santa Águeda, protexería, como a Santa, o territorio de todo mal, e louvaría a Deus.
O texto aparece en campás desde principios do século XIV ata principios do XVI. |
---|
Terzo (T) |
(Cordón)
" + mentem sant an"
(2 cordóns) |
---|
Medio (M) |
(03) (Dúas cruces / Concha de Santiago)
(09) (Cruz / Concha de Santiago) |
---|
Medio pé (MP) |
(Cordón)
" + spant om lim ono re de o"
(cordón) |
---|
Cepo |
Non ten. Pendurada no eixo varón. |
---|
Estado actual |
Campá mal colgada: as tres asas son paralelas ao eixe e non perpendiculares como é habitual. |
---|
Protección |
Debería ter a máxima protección posible. |
---|
Valoración |
Debe ser incoado expediente para incluíla no Inventario Xeral de Bens Mobles. En caso de rotura só pode ser soldada. Pode remplazarse por outra campá de distinta afinación. |
---|
Autors da documentación- TROIANO CARRIL, Xosé (15-07-2023)
| Editor da ficha |
TROIANO CARRIL, Xosé |
---|
Actualización |
22-07-2023 |
---|
| 30 Fotos |
---|
|